دستاوردهای کتابخانه مرکزی دانشگاه تفرش در یک نگاه

۱– تاسیس کتابخانه مرکزی  و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه تفرش در سال ۶۷ و آغاز آماده سازی منابع آن در سال ۶۸

۲- بهره گیری از برنامه نرم افزار جامع کتابخانه ای “افق” محصول شرکت پارس اذرخش در سال ۸۳

۳- ایجاد سیستم مکانیزه امانت دهی کتاب با استفاده از خط بارکد در سال ۸۵

۴- ایجاد وب سایت کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه با ارایه خدمات الکترونیک تحت شبکه داخلی در سال ۸۹ و بروز رسانی با رویکرد نوین خدمات الکترونیک به کلیه دانشگاهیان و بازدیدکنندگان بصورت برخط در سال ۹۸

۵- دسترسی برخط به حدود ۲۶ پایگاه علمی مرجع مقالات با تعیین سهمیه محدود ماهیانه اعضای هیئت علمی دانشگاه از سال ۹۱

۶-  دسترسی برخط و نامحدود به حدود ۳۰۰ پایگاه علمی تمام متن مقالات، کتابهای الکترونیک، پایان نامه های فارسی و انگلیسی، پایگاههای استنادی، استانداردهای فنی مهندسی، ویرایش گرامری متون، بررسی اعتبارسنجی و همانندجویی مقالات و طرحهای پژوهشی از طریق سامانه دانش لینک با ارائه سرویس رایانش ابری و وب سرویس بطور پایدار با تامین امنیت سایبری بالا از سال ۹۸

۷- نصب و راه اندازی پلتفرم و نرم افزار کتابخانه ای “آذرسا” و پورتال کتابخانه مرکزی مبتنی بر استانداردهای بین المللی با رویکرد نوین اطلاع رسانی جهت خدمات الکترونیک و هوشمند کتابخانه دیجیتال با بهره مندی از موتور جستجوی قوی با قابلیتهای ویژه در ارائه اطلاعات و رتبه بندی نتایج و امکان طبقه بندی اسناد آرشیوی و تبادل دوسویه اطلاعات بین نرم افزارهای کاربردی مختلف و پشتیبانی از ذخیره سازی منابع در سال ۹۹

۸- تامین منابع تخصصی موردنیاز دانشگاهیان با ۲۲۰۰۰ جلد کتاب خطی و چاپی و ۳۰۰۰ عنوان پایان نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و ۹۰۰ عنوان فایل دیجیتال شنیداری و دیداری در حال حاضر

۹- اهدای ۵۰۰ جلد کتاب عمومی و تخصصی به گروهها، دانشکده ها، دانشجویان ممتاز دانشگاه و کتابخانه عمومی شهرستان تفرش در سالهای ۹۸ و ۹۹

۱۰- ثبت مشخصات ۲۵۰۰ نفر کاربران دانشگاه ( اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان) و درج اطلاعات کاربرگهای منابع موجود در پورتال کتابخانه مرکزی با بارگذاری فایل پی دی اف ۱۷۵۰ عنوان پایان نامه و ۴۰۰ عنوان کتاب الکترونیک (ایبوک) تخصصی در بهمن ماه ۹۹

۱۱- برنامه ریزی جهت تامین اعتبار خرید و بارگذاری چندین هزار ایبوک تخصصی با ویرایش جدید به منظور غنی سازی منابع و ارتقا سطح خدمات غیرحضوری به کاربران کتابخانه دیجیتال دانشگاه در سال ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *